Aquesta
projecte engloba diferents activitats
relacionades amb la línia del temps, anàlisi de dades, concepció del
poble i aplicació de les TIC.
Objectius
Recercar informació sobre la població d’Olot
Elaborar una línia del temps amb el programa Dipity mostrant la informació obtinguda.
Recercar informació sobre la població d’Olot
Elaborar una línia del temps amb el programa Dipity mostrant la informació obtinguda.
Analitzar
la població d’Olot i l’ampliació de la ciutat
Entendre,
reflexionar, visualitzar i valorar com és el municipi d’Olot i com ha
evolucionat el llarg dels anys 1912 fins el 2012
Realitzar un qüestionari de Google perquè els alumnes parlin sobre com preveuen que serà la ciutat d’aquí uns anys.
Crear un debat a partir de propostes i preguntes que els hi hagin sorgit en els alumnes al llarg de l’elaboració del treball.
Extreure conclusions finals de les causes i conseqüències que ha patit Olot en els últims 100 anys.
Realitzar un qüestionari de Google perquè els alumnes parlin sobre com preveuen que serà la ciutat d’aquí uns anys.
Crear un debat a partir de propostes i preguntes que els hi hagin sorgit en els alumnes al llarg de l’elaboració del treball.
Extreure conclusions finals de les causes i conseqüències que ha patit Olot en els últims 100 anys.
Sessió 1
Inicialment, es dividirà el
grup classe en petits “comitès”. Es repartirà una dècada a cada grup, començant
per l’any 1912 fins el 2012.
Farem una excursió al
registre civil d’Olot on els alumnes hauran d’obtenir i extreure informació
dels barris d’Olot proporcionats pel docent i la densitat de població basant-se
amb la dècada que els hi pertany.
Sessió 2
Amb la informació recollida del registre civil, formularan per grups una gràfica quantitativa continua sobre l’augment de població d’aquella dècada. Tots els grups utilitzaran la mateixa escala i així podran despré unir tots els gràfics i obtenir-ne un de comjunt.
Amb la informació recollida del registre civil, formularan per grups una gràfica quantitativa continua sobre l’augment de població d’aquella dècada. Tots els grups utilitzaran la mateixa escala i així podran despré unir tots els gràfics i obtenir-ne un de comjunt.
A continuació buscaran
informació externa sobre esdeveniments importants que es van originar en el
municipi d’Olot. Per tal d’ordenar cronològicament els fets, hauran de
realitzar una línia del temps mitjançant el programa tecnològic “Dipity”
Sessió 3
El docent facilitat un mapa de l’extensió actual del municipi d’Olot on hi ha figurat els barris més destacats. Els grups dibuixaran el mapa i amb la llegenda de colors que mostra la densitat de població, el pintaran.
El docent facilitat un mapa de l’extensió actual del municipi d’Olot on hi ha figurat els barris més destacats. Els grups dibuixaran el mapa i amb la llegenda de colors que mostra la densitat de població, el pintaran.
Sessió 4
Els alumnes uniran tots els
mapes per tal d’observar els canvis i l’evolució de la població.
Cada grup haurà d'elaborar un pòster amb la informació històrica obtinguda al registre.
Cada grup haurà d'elaborar un pòster amb la informació històrica obtinguda al registre.
Sessió 5
Per tal
de poder veure quina ha estat l'evolució que cada grup ha treballat i què pot
passar d'aquí uns anys, els alumnes i el docent realitzaran un debat. Aquest
debat serà construït amb preguntes que ells mateixos s'hauran formulat al llarg
de la creació dels mapes i de les dades obtingudes.
A partir
del debat, de l'elaboració dels mapes i la recollida de dades, els alumnes
extreuran unes conclusions. Es reflectirà què ha passat durant aquests cent anys
i què ha significat per ells/es aquesta activitat. A més, podran veure com
d'una dada (en aquest cas, la densitat de població d'un municipi) es poden
treure conclusions i explicacions de fets que van passar fa molts anys i que
poden passar en un futur.
Sessió 6
Els alumnes,
per grups, realitzaran una enquesta digital de GoogleDrive preguntant als altres grups tot allò que hem observat i conclusions a les que hem arribat. Alguns altres grups l'hauran de
respondre a mode d’avaluació.
Aquesta
és la d’exemple
Aquesta activitat consisteix a ajuntar tots els mapes dels companys i posar-los per ordre per poder comparar els canvis que ha viscut Olot, d’una manera visual. Els podeu penjar al passadís, així cabran tots.
. . .
PAUTA
PER L’ALUMNE
A continuació treballarem la ciutat d’Olot i per
començar haureu de dividir la classe en deu grups, a cada un d’aquest se li assignarà una dècada de la
qual seran els especialistes.
Grup 1:
1912 – 1921
Grup 2:
1922 – 1931
Grup 3:
1932 – 1941
Grup 4:
1942 – 1951
Grup 5:
1952 – 1961
Grup 6:
1962 – 1971
Grup 7:
1972 – 1981
Grup 8:
1982 – 1991
Grup 9: 1992 – 2002
Grup 10: 2002 – 2012
Grup 9: 1992 – 2002
Grup 10: 2002 – 2012
Activitat 1
La primera activitat consisteix en fer una visita al registre civil d’Olot,
heu d’aprofitar-la per recollir informació com per exemple:
· Quanta població hi havia a la meva dècada?
· Quanta població hi havia a la meva dècada?
·
On es concentraven els ciutadans?
·
Com es distribuïa el poble, comerços, industria, etc.?
A
partir de la informació que heu recollit al registre d’Olot haureu:
· d’elaborar una gràfica quantitativa contínua sobre l’augment de població de la dècada que treballeu. de buscar informació sobre esdeveniments importants que hagin succeït a Olot durant els deu anys.
· a partir d’aquesta informació haureu de crear una línia del temps amb el programa Dipty http://www.dipity.com/Olotsocials13/. Tenim un compte creat on l’usuari és: Olotsocials13 i la contrasenya serà: olotsocials13. Cada grup haurà d’introduir els esdeveniments amb ordre cronològic, de més antic a més actual.
· d’elaborar una gràfica quantitativa contínua sobre l’augment de població de la dècada que treballeu. de buscar informació sobre esdeveniments importants que hagin succeït a Olot durant els deu anys.
· a partir d’aquesta informació haureu de crear una línia del temps amb el programa Dipty http://www.dipity.com/Olotsocials13/. Tenim un compte creat on l’usuari és: Olotsocials13 i la contrasenya serà: olotsocials13. Cada grup haurà d’introduir els esdeveniments amb ordre cronològic, de més antic a més actual.
Activitat 3
Aquesta
activitat està dividida en dues parts:
Primer
haureu de dibuixar el mapa d’Olot a partir del mapa de l’extensió actual del
municipi d’Olot, que us facilitarà el mestre. La segona part consisteix en
pintar amb diferents colors pintar-lo segons la densitat de cada barri. Podeu
fer una llista amb tots els barris i la densitat de cada barri durant la dècada
que treballeu i a continuació escollir la gama de colors que utilitzareu per a
cada percentatge. No oblideu utilitzar la llegenda que identifiqui el nombre de
població amb els colors.
Activitat 4
Aquesta activitat consisteix a ajuntar tots els mapes dels companys i posar-los per ordre per poder comparar els canvis que ha viscut Olot, d’una manera visual. Els podeu penjar al passadís, així cabran tots.
Cada
grup haurà d’elaborar un pòster amb la informació d’Olot que hem recollit durant
aquests dies. Aquest pòster estarà compost per: títol, línia del temps,
informació general i mapa).
Activitat 5
A
partir del pòster que heu creat, haureu d’exposar la informació recollida de
cada dècada i explicar-ho als companys. Entre tots haureu d’analitzar-ne les
dades i extreure conclusions.
Exemple:
Per què hi ha hagut creixements de la població?, per què Olot rep tanta
immigració?, etc.
Activitat 6
En la
següent activitat els alumnes haureu d’elaborar un qüestionari “Google” que
respondran els vostres companys on hi apareguin preguntes relacionades amb
futurs possibles que podria tenir Olot, cal que reflexionis. Pots consulat
l’exemple exemple qüestionari Google per elaborar el teu propi
model.
No
oblidis a contestar el qüestionari del teu company.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada